Τίποτα δεν με κάνει πιο ζηλότυπη από το να ακούω τους ανθρώπους να μιλάνε για ύπνο. Έχω παλέψει με τον ύπνο για όσο διάστημα μπορώ να θυμηθώ, και έχω δοκιμάσει σχεδόν τα πάντα: τακτική άσκηση, διαλογισμό, σταθερή υγιεινή ύπνου , μελατονίνη και μαγνήσιο, για να αναφέρουμε μερικές.

Κάποια από αυτά έχουν σίγουρα βοηθήσει, αλλά μόνο για ορισμένες χρονικές περιόδους, όταν δεν είχα πολλά στο μυαλό μου. Μόλις βρήκα κάτι για το οποίο ανησυχώ, χάθηκε όλη η ελπίδα. Ότι ο κανόνας μη-τεχνολογίας πριν από την ώρα του ύπνου συν ένα δισκίο μελατονίνης δεν δούλεψε δραστικά.

Οι μπερδεμένοι γιατροί τελικά μου έδωσαν μια συνταγή για το Klonopin, ένα φάρμακο που πολλοί κλινικοί γιατροί εκχωρούν στους ασθενείς για άγχος. Ενώ με βοήθησε να κοιμηθώ, πέρασα όλη την επόμενη μέρα να αισθάνομαι σαν ζόμπι. Ένιωσα εξίσου τόσο άσχημα όσο μετά από μια νύχτα κακού ύπνου, έτσι αποφάσισα ότι δεν άξιζε.

Αυτός είναι ακριβώς ο λόγος για τον οποίο άρχισα να μελετώ σχετικά με το CBD ή την κανναβιδιόλη, μια μη – ψυχοδραστική ένωση που βρίσκεται στο φυτό κάνναβης ή κάνναβης που προφανώς βοηθάει στον ύπνο και το άγχος . Δεν αναθάρρησαν ακριβώς οι ελπίδες μου – τόσοι τρόποι φυσικών θεραπειών που δούλευαν για άλλους ανθρώπους δεν είχαν δουλέψει για μένα – αλλά σκέφτηκα ότι άξιζε μια δοκιμή.

Δοκιμάζοντας CBD

Η CBD μπορεί να ληφθεί με διάφορους τρόπους . Το λάδι είναι ίσως το πιο δημοφιλές, αλλά μπορεί επίσης να ληφθεί σε μορφή κάψουλας, ή ακόμα και ως σοκολάτα. Μετά από μια εβδομάδα λήψης CBD κάθε βράδυ, ήταν ξεκάθαρο ότι είχα ξεπεράσει κάτι αξιοσημείωτο. Συχνά κοιμήθηκα καλά τις πρώτες νύχτες με το να δοκιμάσω κάτι καινούργιο πριν σταματήσει να ασκεί τη μαγεία του, κάτι που αποδίδω μερικώς στο φαινόμενο placebο. Με την CBD, ωστόσο, οι καλές νύχτες του ύπνου συνέχισαν να έρχονται.

Οι μυστηριώδεις σκέψεις μου έμοιαζαν να σταματούν διάστημα μιας ώρας από τη λήψη CBD και όταν πήγα στο κρεβάτι, κοιμήθηκα μόλις το κεφάλι μου ακούμπησε το μαξιλάρι. Ακόμα καλύτερα, ξύπνησα αναζωογονημένη και έτοιμη να ξεκινήσω την ημέρα μου. Και αυτό δεν είναι ασυνήθιστο: Όπως εξηγεί ο Michael Breus, ένας κλινικός ψυχολόγος και εξειδικευμένος ειδικός στον ύπνο για το ύπνο, σε ένα άρθρο του HuffPost του 2017 , υπάρχει ένα σημαντικό κομμάτι έρευνας που υποδηλώνει ότι η CBD μπορεί να είναι ευεργετική για ξεκούραση. Η έρευνα δείχνει ότι η CBD μπορεί να αυξήσει τα συνολικά  ποσά ύπνου και να μειώσει την αϋπνία . Η CBD έχει επίσης αποδειχθεί ότι βελτιώνει τον ύπνο σε άτομα που πάσχουν από  χρόνιο πόνο .

Ο Gretchen Lidicker, συγγραφέας του “CBD: Τα καθημερινά μυστικά: Ένας οδηγός για τον τρόπο ζωής στην υγεία και την ευεξία που προέρχεται από κάνναβη” , δήλωσε ότι ενώ η μελέτη της CBD είναι εξαιρετικά δύσκολη λόγω των νομικών ζητημάτων γύρω από την κάνναβη, είναι ένα χρήσιμο αντίδοτο στο άγχος και την αϋπνία.

“Αυτές οι μελέτες δείχνουν κυρίως την ικανότητα της CBD να αλληλεπιδράσει με τους υποδοχείς της σεροτονίνης και των υποδοχέων GABA στον εγκέφαλο”, εξήγησε. “Η σεροτονίνη διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διάθεση και το άγχος και το GABA είναι γνωστό ως ο κύριος ανασταλτικός νευροδιαβιβαστής, που σημαίνει ότι μετριάζει την υπερβολική δραστηριότητα στον εγκέφαλο και προάγει τη χαλάρωση. Οι υποδοχείς GABA είναι ο στόχος των βενζοδιαζεπινών, οι οποίες αποτελούν μια κατηγορία φαρμάκων κατά του άγχους. ”

Και πώς συγκρίνεται η CBD με άλλα συμπληρώματα ύπνου όπως η μελατονίνη; Ο Lidicker εξήγησε ότι ενώ η μελατονίνη είναι ιδανική, έχει διαφορετικό αντίκτυπο στον εγκέφαλο και στο σώμα.

«Η CBD φαίνεται να βοηθάει τον ύπνο, λόγω των ιδιοτήτων αντι-στρες και την ικανότητα να προωθήσει τη χαλάρωση», είπε, σημειώνοντας ότι η μελατονίνη σηματοδοτεί απευθείας τον οργανισμό οτι είναι βράδυ και είναι ώρα να πάει για ύπνο με την αύξηση φυσικά στα επίπεδα της μελατονίνης που είναι ήδη στο σώμα.

Γι αυτό εξήγησε γιατί η μελατονίνη με έκανε να νυστάξω και βοήθησε με το jet lag, αλλά δεν βοήθησε με το υποκείμενο άγχος που προκαλούσε την αϋπνία μου στην πρώτη θέση.

Το σώμα του καθενός είναι διαφορετικό και ο Lidicker είπε ότι για κάποιους ανθρώπους, η CBD θα μπορούσε να τους ενεργοποιήσει.

“Σε αυτή την περίπτωση, θα μπορούσε να τους κρατήσει ξύπνιους όλη τη νύχτα”, είπε. “Αυτή η διαπροσωπική παραλλαγή είναι ένα κοινό θέμα με τις θεραπείες που προέρχονται από κάνναβη, επειδή ο τρόπος με τον οποίο αντιδράς στην κάνναβη είναι ιδιαίτερα εξατομικευμένος.”

Ο Lidicker πρόσθεσε ότι οι απαντήσεις των ανθρώπων έχουν πολλά να κάνουν με το πώς επεξεργάζονται προσωπικά το προϊόν και πώς οι υποδοχείς κανναβινοειδών κατανέμονται σε όλο το σώμα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι επίσης δύσκολο να τυποποιηθούν οι συστάσεις δοσολογίας για την CBD. Χορηγούμε 0,5 ml CBD ελαίου κάτω από τη γλώσσα περίπου μισή ώρα πριν από το κρεβάτι κάθε βράδυ (αυτό ήταν το ποσό που συνιστούμε στο μπουκάλι), αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκέντρωση της κανναβιδιόλης μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το προϊόν και ότι μερικοί άνθρωποι χρειάζονται περισσότερα ή λιγότερο για να αισθάνονται τα αποτελέσματα.

Και τι συμβαίνει εάν το χρησιμοποιείτε τακτικά; Ο Lidicker είπε ότι ενώ δεν υπάρχει ακόμα αρκετή δημοσιευμένη έρευνα για τη CBD, δεν υπάρχει λόγος να πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι αναπτύσσουν αντίσταση στην CBD την πάροδο του χρόνου, που ήταν ο κύριος φόβος μου.

Τούτου λεχθέντος, δεν είναι τέλειο: Μερικοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν αρνητικές παρενέργειες όπως ευερεθιστότητα, ναυτία, εμετό ή διάρροια. Οι ειδικοί λένε ότι η προσοχή είναι καθοριστικής σημασίας όταν πρόκειται για τη χρήση της CBD μέχρι να μπορέσουν να διεξαχθούν πιο οριστικές μελέτες.

Έτσι, είναι το CBD το ιδανικό συμπλήρωμα ύπνου όπως δείχνει να είναι; Μπορεί να μην υπάρχουν αρκετά επιστημονικά δεδομένα για να το πει κανείς με σιγουριά, και προφανώς εξαρτάται και από το άτομο. Αλλά ελπίζω ότι είναι σίγουρα έτσι – επειδή δεν είμαι πρόθυμη να παραιτηθώ από αυτές τις ευτυχισμένες οκτώ ώρες ύπνου και γεμάτες ενέργεια ημέρες που βιώνω καθημερινά.

Πηγή: huffingtonpost.ca

Δοκίμασε το Meladol από την Cibdol, για ένα ήρεμο κι υγιή κύκλο ύπνου